tisdag 15 juni 2010

om du frågar så är jag gay


Jag sitter ute på krogen, dansar på nattklubben eller var jag kan finnas vara en sen kväll, och en kille vars utseende eller alkohol-stinkande andedräkt avtänder mina sinnen, han blinkar med ögat och halva ansiktet följer med, och är detta då så fel av mig att använda orden "tyvärr, jag är gay"?
Förlåt för mitt uttryck, men fan alla ljuger vid festandets gång. "tyvärr, jag är inte singel"-frasen går inte riktigt hem då man får höra tillbaka "jag är mycket bättre än din pojkvän, ska jag bevisa det?" Man bara neeeeeeeeej. Usch nej, tack. Så jag drar en halv lögn, "Jag är gay". I verkligheten är jag ju faktist homolight. Och då kanske man undrar varför jag inte säger sanningen och avslöjar min bisexuella läggning? Hur tror ni att en ung kåt kille tar detta? Springer han iväg? Blir han avtänd? Innan jag svarar kan ni tänka ut svaret för er själva.....
Nej, är svaret! Detta manliga kön ser mig plötsligt som the center of attention, och det är faktist inget jag hittar på att det är väldigt attraktivt för många med kärlek till båda könen.
Och enligt mig missbrukar jag inte ordets innebörd av att vara gay. Se det mer som att jag visar för män att blonda unga tjejer med ett hetero-utseénde kan vara intresserad av något annat än kön med något hängandes mellan benen. Och vem vet, jag kanske till slut blir gay?

Förresten, en sak som fick mig att reagera förra veckan en natt... "Du är jävligt snygg för att vara gay". Så det hade varit en självklarhet att jag skulle vara ful för att jag inte dras till fula killar som dig?
Allt jag skriver är från mig, och det jag tänker är det upp till dig att se som rätt eller fel.

Och pappa, läser du detta så har du nog förstått varför jag reagerade så mycket på artikeln i GT förra veckan, och varför jag inte har presenterat dig för alla mina dejter...


1 kommentar: